Olen yrittänyt kirjoittaa.

On taiteellinen olo, sillä olen juonut (tämän lasillisen jälkeen) pullollisen valkoviiniä. Punaviiniäkin olisi ollut, mutta se oli synttärilahja ja aika kallis pullo, en viitsi vielä juoda sitä. Valkoviini oli jotain booliin alunperin tarkoitettua ja halpaa. Se siitä.

Minulla on kaksi (viisi, jos totta puhutaan) juttua kesken ja ajatukset vähissä. Olen kovasti yrittänyt etsiä ideoita/inspiraatiota/jotain kirjoittamiseeni lukemalla. Olen lukenut hiivatisti kirjoja lähiaikoina. Ja kaikenlisäksi, hyviä kirjoja. Kirjan loputtua jään miettimään, että olipa hyvä kirja, mitäs nyt. Olen katsellut ihmisiä ja saanut (hyviäkin ehkä?) ajatuksia, mutta kaikkien projektien juonet ovat ihan jumissa! Sen siitä saa kun yrittää kirjoittaa jotain muuta kun hyvin lyhyttä tekstiä - pitää keksiä joku ihmeen juoni. En ole hyvä juonissa. Juovissa. Juomissa. Suonissa. Puomissa. Tuomissa. Kuosissa? Osaatteko te (juonia siis)?

Lisäksi - huomasin että kirjoitan paljon paremmin jonkun toisen sanoja kuin omiani. Todella surullista. Kävin tekemässä nokturno.orgissa Päivi Sääskilahden runosta, Syli, ns. oman runon ja se oli parempi kuin yksikään omilla sanoilla kirjottamani runo koskaan. (Joskin muokkasin sitä vielä aika paljon sivustolla nähtävästä versiosta, mutta kuitenkin!) Miten voi olla? Tai sitten se ei ollut? Minusta kyllä oli. Joo. Oli se. On se.

Hilla