Kirjoittajalinjalla menossa toinen viikko yhteistyötä kuvittajien kanssa. Essikin palasi sairaslomaltaan. Minä taas nukuin aamulla pommiin ja täten missasin sujuvasti aamupäivän tunnit. Katselin Lostin uusintaa keskiyön jälkeen, millä tavoin päätin kaamean viikonlopun. Kämppikseni Jari Mannisen herätyskello soi useaan kertaan, mutta filmi päässä sen kun jatkoi pyörimistään. Nyt iltapäivällä tuntuu jo paremmalta.
 
Vapaalinjan ihmisistä ei löytynyt minulle kuvittajaa, sarjakuvalta sen sijaan löytyi Petteri Tikkasen hienoisella lobbauksella. Perjantaihin mennessä nähdään millainen lopputulos on.

Ismo piipahti taidekoululla viime viikolla. Sanoi viipyvänsä perjantaihin asti, ainakin torstaiehtoona sijaitsi vielä täällä. Ei kuitenkaan vieraillut koulullamme - ei ainakaan minun läsnäollessa.

Pitäisi tehdä hankintoja. Ei suuria mutta sitäkin tarpeellisimpia.

Kunpa nämä vesikelit jo loppuisivat. Nyt tuli saatiin taas lunta, mutta pysyyköhän sekään maassa pitkään. Olen ollut monta kertaa liukastua, jos olen kävellyt ulkosalla. Tammikuun pitäisi olla vuoden kylmin tai toiseksi kylmin kuukausi. Saa nähdä millaisissa tunnelmissa vietän 29-vuotispäiviäni, joihin on aikaa tasan 10 päivää tänään. Sanonta sanoo: vanhus ei tule yksin, se tuo puita tullessaan. Uuden vuosirenkaan kynnyksellä on jo lupa viljellä kuivaa huumoria. Silti tuntuu hiukan kohtuuttomalta, että laskujeni mukaan olen vanhin tämänhetkisestä ryhmästämme, jos Tapiota ei lasketa mukaan ja Tuulakin lopetti jo syksyllä.
Pitäisin juhlat, jos olisi kukkaro kunnossa. Mutta kukkaro tuntuu kestävän näillä näppäimin vain kaikkein tarpeellisimman. Ruokakauppareisut ja semmoiset. Rillutteluun ei ole varaa. Niin, meneekö ne synttärit peräti torstaipäivälle. Olen muuten syntynyt samana päivänä kuin edesmennyt Johannes Virolainen.

                                                                                               Uuno Hiukka